تمیمه یا دستبند انگشتری چیست؟ - اسناکالا

تمیمه یا دستبند انگشتری چیست؟ - اسناکالا
آسنا کالا در این مطلب به تاریخچه ، تعریف ، انواع و نماد تمیمه یا دستبند انگشتری اشاره خواهد کرد.

تاریخچه تمیمه ( دستبند انگشتری ) :

تمیمه از جنس های مختلف از جمله طلا ساخته شده که بیشتر در شهرهای جنوبی مورد استفاده قرار می گرفت. تصور بر این است که این دستبند زنانه از کشور های عربی وارد جنوب کشور ما شده است ولی بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این اکسسوری جذاب از کشورهند وارد ایران شده است. در هند به تمیمه، گل دست گفته میشود و معروف ترین گل دست آن ها کلکته نام دارد. دستبند انگشتری امروزه جنبه زینتی دارد ولی در گذشته از تمیمه برای چشم زخم برای جلو گیری از چشم نظر یا درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میکردند.

گاهی اوقات بعد از به دنیا آمدن نوزاد تمیمه کوچیکی که یک آویز سنگی به آن وصل بود به لباسش وصل میکردنند که از چشم نظر و بیماری ها دور بماند.

در برخی از منابع تاریخی نوشته شده که مردمان گمان میکردند تمیمه هایی که با مهره های مشکی با خال های سفید یا برعکس، با نخی به گردن آویز میکردند که به طور خارق العاده ای برای مواجه با رویارویی با مشکلات زندگی کمکشان میکند.در کتاب دینی از اثار ماورایی تمیمه و آداب استفاده از آن صحبت کرده است.

اسناکالا در این مقاله قصد دارد تعریفی از تمیمه یا دستبند انگشتری برای شما ارائه دهد تا پایان این مقاله باما همراه باشید.

 برای دیدن دیگر مقالات آسنا کالا مانند: خریددستبند ، خریدانگشتر ،خریدزنجیر و چگونگی نگهد اری زیورالات بر روی کلمه کلیک کنید.

تاریخچه تمیمه

تمیمه (دستبند انگشتری) چیست ؟

انگشتری که با تعدادی زنجیر به دستبند متصل شده اند را تمیمه می گویند.تعداد انگشتر و زنجیر میتواند متغییر باشد .مدل های مختلف تمیمه وجود دارد که جنس خود دستبند طلا است ولی با مروارید به انگشتر وصل شده است یا دستبند به انگشتر به وسیله سنگ قیمتی ، نیمه قیمتی ، چرم یا پارچه وصل شده اند. حتی در بازار مدل گیپوری موجود است ،پس میتوان باهر متریالی آن راساخت.

با اسنا کالا همراه باشید تا به بررسی ادامه مطلب بپردازیم.

در این نوع دستبند پرکارترین زیورالات را طرح شمسه یا خورشیدی میزنند.

شمسه نقش نمادین ، انتزاعی و تزئینی خورشید است که نقش بسزایی در هنر ایرانی دارد.

دستبند و انگشتر متصل میتواند از جنس فلزات با ارزش مثل طلا ، نقره و جواهرات باشد یا از پارچه ، گیپورتولید شود.تمیمه این روزا طرفداران زیادی پیدا کرده ولی از گذشته دیرین برای مصارف گوناگون استفاده میشود.

تمیمه چیست

انواع تمیمه :

به تمیمه دستبند عربی نیزمیگویندودر شهرهای مرزی و جنوبی ایران مثل بوشهر و بندرعباس استفاده میشود. امروزه مدل های مختلف از تمیمه در بازار موجود است.

مدل جدید تمیمه طلا طرفداران زیادی پیدا کرده و علت آن این است که این زیورآلات در باور و ریشه نیاکان ما بوده است و شاهد آن هستیم که تمام اکسسوری و لباس های قدیمی دوباره مد شده اند.

نوع دیگر تمیمه مخصوص کودکان است که در اندازه و طرح های کودکانه ساخته شده و معمولا در دستبند انگشتری کودکانه از چشم زخم استفاده میشود که بیماری را از کودکان دور کنند.

تمیمه کودکان

نماد شناسایی تمیمه :

همانطور که در بالا اشاره کردیم هندی ها به تمیمه، گل دست میگویند که از ترکیب دست و گل ساخته شد و اشاره به گل لوتوس (نیلوفرآبی ) دارد که در آیین بودایی گل لوتوس جایگاه خاصی دارد و حتی این گل را با حنا برای روی دست خود نقاشی میکنند.

طرح haat phool  یکی از زیورآلات درجشن های هندی ها است که از 5حلقه انگشترزنانه و 5 زنجیرتزیینی به دستبند وصل شده اند و جالبست بدانید که هر انگشتر نماد الهه هندی ها را دارد که از خانواده عروس محافظت میکنند.

تمیمه هند

چند نکته درمورد خرید دستبند:

در مقاله بالا دستبندانگشتری آشنا شدید و میتوانید با دانشی که پیدا کرده اید دستبند متناسب با استایل و سلیقه خود خریداری کنید.

1-در خرید انگشتر به سایز آن دقت کنید زیرا بزرگ یا کوچیک بودن باعث آسیب رسیدن و تغییر شکل ظاهری دستتان میشود.

2-اگر فردی هستید که به زیورآلات خاصی حساسیت دارید حتما از برندی استفاده کنید که ضدحساسیت باشد تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

3-قبل از خرید انگشتر حتما از رنگ ثابت  آن مطمعن شوید.

4-برای خرید انگشترطلا یا هر اکسسوری حتما به تناژپوست خودت دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که دست شما  را جذاب ترکند.

5-سعی کنید اندازه دستبند را در همان روز یا روز قبل اندازه گیری کنید زیرا گرما و سرما هرچیزی بر اندازه دور موچ شما تاثیر دارد.

 خرید آنلاین دستبندانگشتری :

با دستبند تمیمه آشنا شدید وهر شخص متناسب با سلیقه و شخصیت خود اقدام به خرید زیورآلات میکند.

متناسب با شرایط جامعه و پیشرفتی که در تکنولوژی داشته ایم بیشتر افراد جامعه خرید هایی از طریق اینترنتی انجام میدهند زیرا در این روش هم در زمان صرفه جویی میشود هم میتوانید هرموقع شبانه روز اکسسوری مورد پسند را بدون استرس سفارش بدهند.

 کلام آخر :

فروشگاه آسنا کالا در این مقاله به بررسی انواع دستبندهای زنانه پرداخته است و با مطالعه این مقاله میتوانید متناسب با استایل و سلیقه خود دستبند بهتری خریداری کنید،میتوانید برای خرید محصولا ت به فروشگاه اسناکالا  مراجعه کنید و خرید خود را با اطمینان و ضمانت بازگشت کالا انجام دهید.

فروشگاه آسنا کالا ارائه دهنده بهترین و متنوع ترین اکسسوری ایران است که شامل انگشتر، دستبند، پابند ، گردنبند،گوشواره، نیم ست و گردنبند رولباسی است .

با خرید آنلاین از فروشگاه اسناکالا در زمانی کوتاه میتوانید سفارشات خود را در هر ساعت از شبانه روز ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 " با خرید از آسناکالا زیبایی خود را دوچندان کنید"

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.