روشهای تشخیص و تست استیل اصل و انواع استیل

روشهای تشخیص و تست استیل اصل و انواع استیل
در این مطلب ، آزمایش ها و روشهای گوناگونی برای تشخیص استیل اصل و تفاوت استیل ضدزنگ با دیگر فلزات از قبیل آهن بطور مفصل توضیح داده شده است ، لطفا در این مقاله با آسناکالا همراه باشید.

برای تشخیص استنلس استیل از آهن از ظلاهر بسیار سخت است.تشخیص استنلس استیل اصل و مواد بکار رفته در آن برای بسیاری از صنایع مدیران تولیدکنندها و افراد مهم است.برای همین فروشگاه آسناکالا سعی کرده است به ساده ترین روش تست کیفیت محصول راتوضیح دهد ، با ما همراه باشید.

روش معمولی بر ای تست استنلن استیل

کیفیت محصول استیل توسط ناظران و بازرسان مورد بررسی قرار میگیرد وباید دارای استاندارد بین المللی باشد.از طریق آزمایشات توسط ناظران کیفیت استنلن استیل مشخص میشود.

1.تست مغناطیسی با آهنربا برای تشخیص اصل بودن:

یکی از راحت ترین راه های تست اصل بودن فولاد استیل ، آهنرباست .فولاد سری 300 استنلیت ضدزنگ و غیرمغناطیسی است.اهنربا را به آلیاژ نزدیک کنید اگر واکنشی نشان نداد حتما فولاد سری 300 است.

استیل گروه ماتنزیتی و گروه فریتی غیرمغناطیس نیستندو به میدان مغناطیسی حساس هستند. استیل براساس موادی که درونشان استفاده شده قیمت های مختلف دارد.ورق استنلس استیل316 از همه استیل های دیگر گرانتر است.

2.تست هیدروکلریک اسید برای تشخیص ثبات رنگ:

هیدروکلریک اسید یا موریاتیک از مواردی است که به عنوان قطره تشخیص استیل استفاده میشود.

قسمتی از زنجیر خراب یا مورد استفاده نیست را انتخاب کنید چند قطره از محصول هیدروکلریک اسید را روی آن بریزید ونیم ساعت بعد با دستمال تمیز کنید اگر رنگ داد محصول شما اصل است .

3.تست نیتریک اسید:

یکی از راه های تشخیص استیل از غیراصل استفاده از نیتریک اسید است لازم به ذکر است که نیتریک اسید یک ماده خورنده است که در هنگام تست استفاد ه ازماسک الزامی است و اگر به دست برخورد کرد سریعا آن را بشورید .

برای تست نیتریک اسید یک قسمت از استیلی که لازم ندارید را بردارید چند قطره را ر وی استیل بریزید اگرمحصول هیچ واکنشی نشان نداد استیل است و اگربخارقهوه ای و تند داشت استیل  اصل نیست و حواستان باشد که بخار و بوی تند سمی هستند.

4.تست اسیدسولفوریک یا گوگرد:

تست گوگرد بر ای استیل سری 300 و 303 استفاده می شود چون داخلشان گوگرد دارد ولی استیل 304 تا 316 بخار گوگرد کم ، قابل آزمایش نیست.

برای انجام این تست از ورق عکاسی استفاده می شود قسمتی از استیل خود را سمباده بزنید و ورق عکاسی را داخل گوگرد3درصد خیس کنید.کاغذ را روی قسمت سمباده کشیده استیل بگزارید و5 ثانیه فشار دهید اگر لک قهوه ای شد استیل شما دارای قسمت قابل مشاهده گوگرد است .درهنگام تست از عینک ایمنی استفاده کنید.

5.تست مولیبدن برای تشخیص آلیاژ:

برای تشخیص گرید از مولیبدن استفاده میشود.قبل از استفاده از محلول آن را تکان دهید و بعد چند قطره روی استیل بریزید اگر لکه زرد رنگ جایی که قطره چکیده شده ، دیده شد استیل دارای مقدار زیادی مولیبدن است. هنگام تست این روش ایمنی کامل را رعایت کنید.

در این مقاله فروشگاه آسناکالا به چگونگی تشخیص اصل بودن استیل و گرید آن پرداخته است درصورت خرید زیورالات استیل به قسمت دسته بندی فروشگاه رفته و برند استیل را انتخاب کنید و درصورت پسند ثبت سفارش کنید و درصورت سوال در قسمت پشتیبانی سوال خود را بپرسید همکاران ما در پشتیبانی شما را راهنمایی می کنند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.